Spotkaj profesjonalistów związanych od lat z produkcją gier wideo!

Game Dev Fest — o projekcie

Game Dev Fest to cykliczna impreza organizowana przez Koło Naukowe Twórców Gier "Polygon", działające przy Politechnice Warszawskiej. Trzonem festiwalu są spotkania z ludźmi związanymi od wielu lat z produkcją gier wideo.

Naszymi prelegentami byli m.in. współtwórcy znanych na całym świecie produkcji, takich jak:

  • Wiedźmin
  • The Vanishing of Ethan Carter
  • Shadow Warrior
  • This War of Mine
  • Lords of the Fallen
  • Painkiller
  • Bulletstorm
  • Soldat
  • McPixel

W trakcie spotkań można usłyszeć wiele pożytecznych porad od doświadczonych twórców gier, poznać ich tajniki i sztuczki, a także zapytać o najbardziej nurtujące kwestie. Nieważne, czy dopiero myślisz o rozpoczęciu przygody z produkcją gier, czy już zjadłeś zęby na Unity i Unrealu, na pewno znajdziesz tutaj coś dla siebie.

Wszystkie prezentacje odbywają się w sali 133 budynku Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej przy ul. Nowowiejskiej 15/19.

Wstęp na spotkania jest całkowicie bezpłatny.

separator

Harmonogram

Przed nami siódma edycja Game Dev Festu! Zapraszamy w cztery listopadowe środy na cztery specjalne spotkania z zaprezentowanymi poniżej prelegentami! Zapraszamy do bieżącego śledzenia strony, gdyż niebawem pojawią się tematy i szczegółowe opisy wykładów!

Spotkanie 1 z 4 — gdzie i kiedy?

Miejsce: Politechnika Warszawska, Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych, sala 133
Dzień: środa 7 listopada 2018 r.
Godziny: od 19:00 do ok. 21:30

Wydarzenie na Facebooku: Łukasz Spierewka + Tadeusz Zieliński - Game Dev Fest 7

Golf Peaks od kuchni

Podczas prezentacji zerkniemy za kulisy powstawania naszej małej gry logicznej o golfie - będzie trochę programowania, zarządzania zespołem, marketingu oraz wpadek jakie przydarzyły nam się po drodze.

Łukasz Spierewka

Łukasz Spierewka — człowiek od wszystkiego, obecnie tworzy niewielkie gry w Łodzi (www.afterburn.games), wcześniej programował UI przy Gwincie w CDPR i robił różne rzeczy w SUPERHOT

Emergent storytelling

Emergent storytelling, czyli jak opowiadać historię bez scenariusza

Tadeusz Zieliński

Tadeusz Zieliński — w branży gamingowej od 1996, przez 16 lat jako dziennikarz, później jako specjalista od społeczności, PRu i marketingu, obecnie zajmujący się game designem w firmie Flying Wild Hog. Uwielbia open worldy, gry multi i temat swojego wykładu. Kocia mama.

Spotkanie 2 z 4 — gdzie i kiedy?

Miejsce: Politechnika Warszawska, Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych, sala 133
Dzień: środa 14 listopada 2018 r.
Godziny: od 19:00 do ok. 21:30

Wydarzenie na Facebooku: Tom Grochowiak + Tom Tomaszewski - Game Dev Fest 7

PROJEKTOWANIE PRZEGRYWU

Projektowanie gier skupia się przede wszystkim na mechanizmach nagradzania gracza i tworzeniu poczucia przezwyciężania kolejnych przeszkód. Zwycięstwo jednak istnieje wyłącznie w konteście porażki - czyli tzw. fail state'u. Na wykładzie zajmiemy się właśnie tym cichym bohaterem game designu. Porozmawiamy o jego różnych typach, ich zastosowaniach i sposobach na znalezienie złotego środka pomiędzy napięciem a frustracją.

Tom Grochowiak

Tom Grochowiak — twórca indie i game designer z ponad 10 latami doświadczenia. Założyciel studia MoaCube. Autor Cinders, Solstice i Bonfire.

Crunching Koalas - historia prawdziwa

Tom Tomaszewski

Tom Tomaszewski — Szef studia Crunching Koalas - zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym publishingiem, promocją i business developmentem. W jego dorobku znajduje się ponad 20 tytułów wydanych na najróżniejsze konsole - ostatnio współpracował przy stworzeniu takich gier jak: This War of Mine na Nintendo Switch, My Memory of Us czy Regalia: Of Men and Monarchs.

Spotkanie 3 z 4 — gdzie i kiedy?

Miejsce: Politechnika Warszawska, Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych, sala 133
Dzień: środa 21 listopada 2018 r.
Godziny: od 19:00 do ok. 21:30

Wydarzenie na Facebooku: Łukasz Miądowicz + Michał Kłoś - Game Dev Fest 7

Hyper-casual jako nowa kategoria oraz kilka rad od Tap Tap Games.

Sesja dla wszystkich zainteresowanych oraz produkujących gry hyper-casual. Informacje z zakresu: Rynku Free-to-Play, kluczowych wydawców, topowych tytułów, ostatnich akwizycji oraz najwazniejszych KPIów. Tap Tap Games podzieli się również radami dla tych którzy chcieliby wejść w tą szybko rozwijającą się kategorię oraz na jakie metryki zwrócić uwagę.

Łukasz Miądowicz

Łukasz Miądowicz — Łukasz Miądowicz (Huuuge Games) - założyciel dwóch startupów ARound (Augmented Reality, EEG) oraz Blast Lab (Internet of Things). Technical Product Manager w AirHelp, Scalac, STX Next odpowiedzialny za produkty mobile, web i Machine Learning. Obecnie Business Development Manager (Huuuge Ambassador) odpowiedzialny za relacje z indie developerami oraz business development w Tap Tap Games.

Rendering w PolyEngine

PolyEngine to projekt własnego silnika tworzony aktywnie przez kilku członków koła testowany w ciągu ostatnich Poly i Slavic Jamów. Wykład będzie o tym, co się dzieje w trakcie każdej klatki, by narysować scenę używając OpenGL'a. W ciągu ostatnich 1.5 roku dodaliśmy featury takie jak PBR, Forward+, HDR, Particle, ShadowMapę oraz podstawowe post processy. Chętnie omówimy jak one działają, jak przebiegało ich tworzenie jakimi silnikami się inspirujemy oraz jak podejmujemy decyzje odnośnie rozwoju renderera.

Michał Kłoś

Michał Kłoś — programista specjalizujący się w grafice. Obecnie pracuje w Layopi Games nad Devil's Hunt a po godzinach rozwija PolyEngine. Wcześniej programował przy aplikacji do sprzedaży nieruchomości na mobilny VR, gry mobilne i udzielał się we wrocławskim TK Games.

Spotkanie 4 z 4 — gdzie i kiedy?

Miejsce: Politechnika Warszawska, Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych, sala 133
Dzień: środa 28 listopada 2018 r.
Godziny: od 19:00 do ok. 21:30

Wydarzenie na Facebooku: Tomasz Winiarski + Marta Ziółkowska - Game Dev Fest 7

Jak być sprzątaczką storytellingu? Podstawy narzędzi narracyjnych

Wykład będzie próbą odpowiedzi na pytanie, jak stworzyć i utrzymać infrastrukturę narracji w grze. Poznamy podstawowe praktyki tworzenia narzędzi, które przekładają wyśmienite i soczyste pomysły na narracyjne assety, z których można skorzystać, gdy tworzy się mechaniki oraz content gry. Oprócz oprawy teoretycznej i technicznej poznamy kilka dobrych praktyk, które pozwolą nam lepiej działać na płaszczyźnie produkcyjnej, deweloperskiej i technicznej.

Tomasz Winiarski

Tomasz Winiarski — W branży od 5 lat. Przewinął się jako LDek, producent i designer w produkcjach casualowych, VRowych i midcorowych. Prawie skryty fascynat storytellingu wrestlingowego i tanich śmieszków. Aktualnie lead game designer w PolyAmorous stara się nie robić zbyt wesołych gier.

Czy przygodówki capią trupem?

Telltale padło, Big Fish porzuciło HOPA, a wydawcy krzywią się, gdy usłyszą hasło “point and click”. Klasyczne przygodówki towarzyszą nam już ponad 30 lat. Tekstówki jeszcze dłużej. Gatunek, który święcił największe triumfy w latach 80 i 90 stał się współcześnie tematem niszowym. Czyżby? Co się z nim obecnie dzieje? Niektórzy twierdzą, że prawdziwe przygodówki już dawno umarły. Inni wręcz przeciwnie, że dojrzały i wyewoluowały. A jeszcze inni, że zostały zaabsorbowane przez następne gatunki gier. Wykład będzie poświęcony projektowaniu przygodówek na przestrzeni dziejów. Spróbujemy odpowiedzieć sobie na pytanie: czy złote zasady projektowania gier narracyjnych wciąż mają zastosowanie. A może nie i przygodówki już tylko capią trupem.

Marta Ziółkowska

Marta Ziółkowska — właścicielka Gspot Studios - poznańskiej firmy skupiającej się na tworzeniu gier narracyjnych. Z wykształcenia programistka, level designerka z powołania. W gamedevie od 6 lat. Zanim założyła własne studio, pracowała w takich firmach jak: Infinite Zero Studios, Indago VR, Red Zero Games, Samsung, Cameleon labs, GIC.

separator

Mapa

Zdjęcie WEiTI

Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych
Politechnika Warszawska

Adres: Nowowiejska 15/19, Warszawa
Sala 133

separator

Poprzednie edycje

Maj 2018

Maj 2018

Podczas szóstej edycji Game Dev Festu słuchacze słuchacze mogli dowiedzieć się więcej o procesie optymalizacji gier w silniku Unity, a także poznać kilka porad dotyczących pisania zrozumiałego i efektywnego kodu. Temat imersji w grach oraz jak utrzymać spójny styl graficzny w iteracyjny sposób przybliżyli nam twórcy grafiki trójwymiarowej do Ruinera – Jakub Mularski i Karol Wieczorkiewicz. O muzycznej ścieżce kariery oraz swoim warsztacie opowiedział nam Mikołaj Stroiński - twórca muzyki m.in. do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, zaś Tobiasz Siemiński z Jet Toast opowiedział o długiej drodze, którą przeszło Blocky Farm zanim odniosło sukces. Zwieńczeniem ostatniego wykładu było afterparty w New Meta Bar, które sponsorował Huuuge!

Zobacz zdjęcia i nagrania z wykładów!

Listopad 2017

Listopad 2017

Piąta edycja Game Dev Festu zapewniła słuchaczom wiele informacji i porad odnośnie tworzenia i wydawania swoich gier. Spotkania przedstawiły wgląd w realia polskiej branży gier i w kluczowe aspekty marketingu. Wykłady dotyczyły też roli designu i sposobów filtrowania pomysłów na grę oraz podstaw efektów specjalnych. Wagę udźwiękowienia i muzyki w grach uświadomił nam Marcin Przybyłowicz, a "czarodzieje" z Acid Wizard Studio opowiedzieli nam o procesie powstawania Darkwooda.

Zobacz zdjęcia i nagrania z wykładów!

Maj 2017

Maj 2017

Czwarta edycja Game Dev Fest wzięła pod lupę proces tworzenia najróżniejszych gier wideo: począwszy od produkcji mobilnych, przez niezależne, aż po AAA. Mieliśmy okazję przyjrzeć się gamedevowi z różnych stron. Łukasz Chmielewski opowiadał o pracy level designera, Karol Zajączkowski o tworzeniu kampanii marketingowej, a Daniel Sadowski o opowiadaniu historii. Ponadto programiści mieli niepowtarzalną okazję dowiedzieć się czegoś na tematy, które rzadko są poruszane w kontekście gamedevu, takie jak programowanie narzędzi czy machine learning.

Zobacz zdjęcia i nagrania z wykładów!

Listopad 2016

Listopad 2016

Trzecia edycja Game Dev Fest charakteryzowała się szerokim wachlarzem specjalizacji prelegentów: od programowania i grafiki, przez animację, design czy produkcję, po marketing oraz aktorstwo. Karol Krok przyjechał do nas specjalnie z Łodzi, a oprócz niego mieliśmy okazję posłuchać też m.in. Michała Słapy, Toma Tomaszewskiego, Michała Hrydziuszko i Adriana Perdjona. Po raz kolejny listopadowe wieczory stały się okazją do zobaczenia gamedevu od kuchni, a także integracji przy tradycyjnym piwie po każdym spotkaniu.

Zobacz zdjęcia i nagrania z wykładów!

Maj 2016

Maj 2016

Druga edycja Game Dev Fest powtórzyła sukces poprzedniej. Odwiedzili nas m.in. Adrian Chmielarz, Tomasz Gop, Adam Skorupa i Artur Maksara. Nie zabrałko także prelegentów z dalszych części Polski: Krzysztof Maliński przyjechał specjalnie z Bydgoszczy, a Andrzej Koloska z Wrocławia. Obyło się sześć wykładów i jeden panel dyskusyjny, a także konkurs z nagrodami zorganizowany wspólnie z Galaktus i SteelSeries. Ponadto uczestnicy otrzymali kody zniżkowe od cdp.pl, a całe wydarzenie zamknęła impreza w LevelUpie, na której Huuuge sponsorowało piwo!

Zobacz zdjęcia i nagrania z wykładów!

Listopad 2015

Listopad 2015

Pierwsza edycja Game Dev Fest obfitowała w znakomite wykłady weteranów polskiego gamedevu, m.in. Macieja Miąsika, Michała Marcinkowskiego, Toma Grochowiaka czy Daniela Sadowskiego. Specjalnie z Poznania przyjechał do nas również Sos Sosowski, który podczas swojej prezentacji karmił wszystkich chętnych ostrymi papryczkami. Na zainteresowanie nie można było narzekać - średnia liczba uczestników wyniosła ponad 200 osób! Oprócz samych wykładów odbyła się także impreza w Padbarze.

Zobacz zdjęcia i nagrania z wykładów!

separator

Organizatorzy

Koło Naukowe Twórców Gier Polygon to grupa działająca przy Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Koło funkcjonuje od 2009 roku i liczy sobie prawie 400 osób zarejestrowanych na Facebooku oraz średnio około 100 osób spotykających się regularnie w ramach prezentacji tematycznych, wykładów i warsztatów.

Na cotygodniowych spotkaniach KNTG Polygon można spotkać osoby zaangażowane w tworzenie gier komputerowych z każdej strony: od testerów, programistów, grafików i level designerów po prawników, specjalistów od marketingu czy producentów znanych na całym świecie tytułów. Wszystkie spotkania są otwarte, a społeczność z nimi związana jest przede wszystkim grupą przyjaciół — członkowie Koła często wspólnie wyjeżdżają na spotkania developerów w całej Europie i jako zgrane zespoły wygrywają nagrody w konkursach i hackatonach.

KNTG Polygon jest także organizatorem własnych wydarzeń, takich jak Game Dev Fest czy Slavic Game Jam — największy game jam w Europie Środkowej. Od lat, Koło dołącza także do developerów na całym świecie podczas corocznego Global Game Jamu, zapraszając do udziału wszystkich chętnych na wspólne tworzenie gier w znakomitej atmosferze.

Logo KNTG Polygon